Ta strona opisuje sposób konfiguracji programu Norton Internet Security 2012, do współpracy z systemami notariatu.
Opis problemu:
Wbudowana w program Norton Internet Security 2012 funkcja "Download Insight" błędnie rozpoznaje komponenty wymagane do realizacji podpisu elektronicznego.
Efektnem jej działania jest brak możliwości zalogowania do serwisu za pośrednictwem podpisu elektronicznego.
Po wyświetleniu witryny, na ekranie użytkownika pojawia się informacja "RejentNET.dll nie jest bezpieczny i został usunięty".
Rozwiązanie problemu: W celu rozwiązania problemu należy wykonać opisane poniżej czynności.
1. Klikamy ikonę programu Norton znajdującą się w prawym, dolnym rogu ekranu, obok zegara - na ekranie powinno pojawić się okno konfiguracji programu.
3. W oknie klikamy opcję "Zaawansowane" - wyświetli się okno konfiguracji zaawansowanej.
4. W sekcji "Ochrona komputera" klikamy opcję "Kwarantanna".
5. Na ekranie wyświetlone zostanie okno "Historia zabezpieczeń" - w oknie tym należy odszukać pozycję zawierającą informację o wykryciu zagrożenia w pliku "rejentnet.dll" i kliknąć na niej lewym przyciskiem myszy.
Po prawej stronie okna, w sekcji "Szczegóły" zostaną wyświetlone informacje na temat zagrożenia wraz z opcjami przywrócenia usuniętego pliku. w tym miejscu należy kliknąć opcję "Przywracanie i opcje".
UWAGA: jeśli w sekcji "Szczegóły" nie wyświetli się opcja "Przywracanie i opcje", należy przerwać dalsze czynności i uruchomić ponownie komputer.
Po uruchomieniu komputera nie należy otwierać żadnych stron internetowych, tylko od razu przystąpić do konfiguracji programu antywirusowego!
6. Na ekranie powinno wyświetlić się okno "Wykryto zagrożenie" - należy w nim kliknąć opcję "Przywróć" a następnie zatwierdzić przywrócenie klikając przycisk "OK".
7. Ostatnim krokiem jest zamknięcie okna informującego o zakończeniu operacji.
Po wykonaniu powyższych czynności należy zamknąć wszystkie okna programu Norton i przejść do odpowiedniego serwisu.
UWAGA: Jeśli w trakcie wykonywania konfiguracji, okno logowania do systemu było otwarte, należy je zamknąć (wraz ze wszystkimi innymi oknami programu Internet Explorer) i uruchomić ponownie.